Automated Import System -AIS
Σας ενημερώνουμε ότι το νέο αυτοματοποιημένο Σύστημα Εισαγωγών (AIS) θα τεθεί σε παραγωγική λειτουργία στις 29 Σεπτεμβρίου 2025 και θα αντικαταστήσει το υφιστάμενο σύστημα εισαγωγών «ΘΗΣΕΑΣ».
Η αλλαγή αυτή αποτελεί μέρος της υλοποίησης των απαιτήσεων του Ενωσιακού Τελωνιακού Κώδικα και του Ευρωπαϊκού Πολυετές Στρατηγικού Σχεδίου για τα Τελωνεία.
Το νέο Σύστημα καλύπτει εθνικές δηλώσεις για ενωσιακά εμπορεύματα που υπόκεινται σε φόρους κατανάλωσης, μεταφορικά μέσα καθώς και τις δηλώσεις εισόδου εμπορευμάτων που αντικαθιστούν το υφιστάμενο Σύστημα Ηλεκτρονικών Δηλωτικών Εισαγωγής. Μέσα στα πλαίσια του συστήματος AIS ενσωματώθηκε και η λειτουργία του Ευρωπαϊκού Συστήματος Ενιαίας Τελωνειακής Θυρίδας και το Σύστημα Κεντρικού Τελωνισμού.
Για σκοπούς παροχής υποστήριξης για τη χρήση του νέου Συστήματος, θα λειτουργήσει Γραφείο Υποστήριξης στο οποίο οι χρήστες μπορούν να υποβάλουν αιτήματα για διευκρινίσεις και υποστήριξη τόσο τεχνικής όσο και επιχειρηματικής φύσης μέσω της πύλης (portal) του Γραφείου Υποστήριξης. Το Γραφείο θα λειτουργεί από τις 07:30 π.μ. μέχρι τις 16:00 μ.μ. για όλα τα θέματα και σε 24ωρη βάση για επείγοντα προβλήματα μη διαθεσιμότητας των συστημάτων. Λεπτομέρειες θα αναρτηθούν στην ιστοσελίδα του Τμήματος Τελωνείων στην κατηγορία Ηλεκτρονικά Τελωνεία-Πρόγραμμα E-Customs-AIS-Γραφείο Υποστήριξης.
Βρείτε συνημμένα εγκύκλιο του Τμήματος Τελωνείων σχετικά με το θέμα αυτό, η οποία περιλαμβάνει πλήρη περιγραφή των νέων λειτουργιών του συστήματος.
Η ηλεκτρονική διεύθυνση helpdesk.cyprus@customs.mof.gov.cy θα συνεχίσει να λειτουργεί για σκοπούς επικοινωνίας με τον Τομέα Ηλεκτρονικών Τελωνείων του Αρχιτελωνείου σε σχέση με άλλα θέματα που αφορούν τα υπόλοιπα συστήματα του Τμήματος Τελωνείων.


